مرکزفرهنگی وتبلیغاتی فدک

کلیه امور طراحی وچاپ و....
مرکزفرهنگی وتبلیغاتی فدک
آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۲/۲۹
    ی
  • ۹۴/۱۲/۲۸
    ب
  • ۹۴/۱۲/۲۸
    م
پیوندهای روزانه

نقش تبلیغات


در دفتر یا مغازه خود نشسته‌اید‌، به صورتحساب هزینه‌ها نگاه می‌کنید. سکوت، تمام فضا را فراگرفته. منتظر زنگ تلفن یا ورود مشتری جهت فروش کالا یا ارائه خدمت به وی هستید. ولی خبری نمی‌شود

سختی این لحظات زمانی شدت می‌گیرد که به یاد کرایه مکان، بدهکاری‌ها و سرمایه‌ای که برای خرید کالا یا تولید آن صرف کرده‌اید می‌افتید و باعث می‌شود که فشار عصبی زیادی بر شما وارد شود
در این لحظات بهترین کاری که به ذهنتان می‌رسد تبلیغ کردن است
با هزار امید، برای اینکه بتوانید به کسب و کارتان رونقی ببخشید، مبلغی را پیش‌بینی کرده و به سراغ یک آژانس تبلیغاتی می‌روید تا سفارش تهیه بروشور، کاتالوگ یا یک تیزر تلویزیونی ۳۰ ثانیه‌ای را بدهید. هرچند از پرداخت چنین مبلغی راضی نیستید؛ ولی با این فکر که این عمل مشتریان را به سمت من سرازیر می‌کند به خود آرامش می‌دهید. این عملی است که شما به عنوان تولید کننده یا فروشنده حتما آنرا تجربه کرده‌اید.
سپس دوباره به محل کار خود بازمی‌گردید و منتظر می‌مانید تا مشتری‌ها پاشنه در را ازجا درآورند! ولی باز هم خبری نمی‌شود! با خود می‌گویید، پس چه شد؟ آن همه هزینه‌ای که من کردم کجا رفت؟
در این مواقع افراد دوگونه عکس‌العمل نشان می‌دهند. برخی تصمیم می‌گیرند دور تبلیغات را خط کشیده و دیگر به سراغ آن نروند. طبیعتا آنها حق را به خود داده و می‌گویند چرا باید هزینه‌ای بی‌دلیل کرده و نتیجه‌ای نگیرند. برخی دیگر هم با این توجیه که تبلیغات ما باعث شناخته شدن ناممان در بین مردم شده، به خود آرامش داده و باز به همان تبلیغات کم اثر خود ادامه می‌دهند.
هر دو گروه اشتباه می‌کنند. گروه اول به دلیل اینکه خود را از مسیر شناخته شدن کنار کشیده و گروه دوم به این دلیل که تنها قانون دنیای تبلیغات را فراموش کرده‌اند:
تبلیغات باید سبب فروش شود. تبلیغات دلیل قابل ذکر دیگری ندارد. --رایموند رابیک

علم تبلیغات چیست؟

بهترین تعریفی که برای تبلیغات وحود دارد این است:
تبلیغات همه چیز را در بر می‌گیرد. تمام کارهایی که انجام می‌دهید یا نمی‌دهید.-سرجیو زایمن
و تنها یک هدف دارد:
فروش کالای بیشتر، با قیمت بیشتر، به تعداد بیشتری از افراد -سرجیو زایمن
ولی این چطور ممکن است؟
برای موفقیت در یک کار اصول زیادی هست که باید رعایت شوند. اصولی که نادیده گرفتن هر یک از آنها ممکن است در روند فروش تاثیر منفی داشته باشد. تبلیغات شامل تمام موارد زیر می‌شود
نام تجاری، بسته‌بندی، احساسی که کالا به مشتری می‌دهد، ویژگی خاص آن کالا، نحوه رفتار با مشتری، نحوه رفتار با کارکنان، شهرت، حمایت مالی، سخنگو، نحوه صحبت منشی‌تان با تلفن، گزینه تبلیغاتی، مطالبی که در تبلیغاتتان می‌گویید، کارهایی که باید انجام دهید؛ ولی نمی‌دهید و موارد بسیاری دیگر.
ما نام هر یک از این موارد را ارزش می‌گذاریم. ارزش چیزی است که مشتری را به سمت خرید کالا یا خدمت سوق می‌دهد. پولی که مشتری پرداخت می‌کند، در قبال همین ارزش‌هاست و انتظار دارد پولش به هدر نرود.

ارزش‌های کالا یا کالای ارزشمند

بسته به نوع کالا یا خدمتی که ارائه می‌دهید، راهکار تبلیغاتی شما نیز متفاوت خواهد بود. در معرفی کالای خود باید از چند چیز اطلاعات کامل دردست داشته باشید:
۱ – مشتری من کیست؟
۲ – ویژگی‌های کالای من کدامند؟
۳ – مزیت‌های (ارزش‌های) کالای من کدامند؟
۴ – مزیت متمایز کالا و خدمت من کدام است؟
و به طور کلی اصلا چرا کسی باید کالای مرا بخرد، ولی کالای رقیبم را نه؟
در اینجا به نحوه نوشتن تبلیغات نمی‌پردازیم. چون این، کار مشکلی است که تخصصی خاص را طلبیده و تابع قوانین زیادی است که در حیطه فعالیت نویسندگان تبلیغات قرار می‌گیرد. در اینجا تنها به سه نکته خواهیم پرداخت که شما به عنوان مدیر یا فروشنده باید نسبت به آنها وسواس بیشتری خرج دهید. اینکار باعث می‌شود ارزیابی بهتری از یک تبلیغ موثر داشته باشید


مشتری خود را بشناسید: کلیدی برای موفقیت در فروش

کالای خود را بشناسید: مسیری که باید تمام پیچ و خم‌هایش را بدانید

مشتری + کالا = تبلیغ موثر

نقش ناظر چاپ

ناظر فنی چاپ کسی است که بتواند از عهده تشخیص انواع چاپ ، نظارت بر لی آت موضوعات چاپی ، تشخیص کیف عکس و اسلایدها ، طرح های چاپی ، کارهای لیتوگرافی و فرایندهای چاپ و برش و صحافی ، هزینه یابی برآید

نمونه وظایف
توانایی نظارت بر لی آت موضوعات چاپی
آشنایی با موضوعات چاپی و کاربرد آنها


طراحی کاتالوگ ,طراحی وب سایت,مشاوره تبلیغاتی, طراحی لوگو, طراحی ست اداری,

بروشور و کاربرد آنها,طراحی سایت ، وب سایت و بهینه سازی سایت


طراحی آرم لوگو ست و اوراق اداری, کاتالوگ بروشور, سی دی ,مجله, کارت ویزیت طراحی, چاپ لیبل های پشت چسبدار, بیلبورد, پی وی سی ,ترانسپارنت

آشنایی با مفهوم لی آت و کاربرد آن در فرایند چاپ

آشنایی با مفهوم هنر و کاربرد آن در چاپ
آشنایی با روانشناسی رنگ و کاربرد آن در هنر
توانایی تشخیص انواع چاپ و کاربرد آن
آشنایی با صنعت چاپ و تاریخچه آن
آشنایی با روش های چاپ و کاربرد آنها
با توجه به موارد ذکر شده در روند یک کار چاپی و داشتن کیفیت در کار نهایی نقش ناظر چاپ در کلیه مراحل طراحی، لیتوگرافی، خرید کاغذ و متریال لازم، انجام مراحل تکمیلی پروژه چاپی، صحافی و ... تا برش و بسته بندی را نمی توان نادیده گرفت و به خاطر همین مسائل ناظر چاپ معمولا حدود 20 تا 30 در صد بستگی به نوع چاپ و حساسیت آن از کل هزینه چاپ را دریافت می نماید