مرکزفرهنگی وتبلیغاتی فدک

کلیه امور طراحی وچاپ و....
مرکزفرهنگی وتبلیغاتی فدک
آخرین مطالب
  • ۹۴/۱۲/۲۹
    ی
  • ۹۴/۱۲/۲۸
    ب
  • ۹۴/۱۲/۲۸
    م
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است


طراحی و چاپ لیبلهای کاغذی و لیبلهای پشت چسبدار جهت بسته بندی و تبلیغات از دیگر خدمات مرکز فدک به شمار می رود طراحی لیبل، طراحی لیبهای پی وی سی، طراحی و چاپ لیبل های شیشه ایی ،ترانسپارنت، پانتوگراف، برجسته و براق ، لیبلهای ترشیجات، لیبل های مواد شیمیایی، لیبل های دارویی، لیبل های تبلیغاتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۲۳:۵۹
عباس نوری



طراحی بیلبورد ها با رویکرد جدید و مدرن ، یکی از ویژگیهای طراحی بیلبورد در مرکز فدک می باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۲۳:۵۳
عباس نوری



در مجموعه مرکز فدک خدمات نمایشگاهی شامل طراحی و چاپ پاپ آپ و پوستر به صورت ویژه انجام پذیر است با توجه به وسعت بازار تبلیغاتی و گستردگی مراکز تجاری و اجتماعی و فرهنگی در عصر ارتباطات سیستم های پرتابل در مبحث غرفه آرایی جای ساخت و ساز را گرفته است زمان کوتاه نصب، جمع آوری، امکان جابجایی آسان موضوعی است که توجه سازمانها و ارگانها و مراکز خصوصی و غیر خصوصی را به خود جلب کرده است در ذیل بخشی از پروژه های انجام شده نشان داده شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۲۳:۴۷
عباس نوری


خدمات طراحی و چاپ بر روی سی دی و دی وی دی و همچنین تهیه کاتالوگ سی دی که شامل یک جلد سه لت به صورت یک لت جای کارت ویزیت و یک لت یک کاتالوگ دفترچه ایی و لت آخر جای سی دی می باشد از دیگر خدمات مرکزفدک به شمار می رود

این مجموعه در دو سایز 14 در 12.5 سانت و همچنین 15.5 در 15.5 سانت طراحی و ارائه می شود
به این صورت سفارش دهنده یک مجموعه کاملی را به مشتری خود ارائه می کند که او می تواند تمام اطلاعات شرکت مورد بحث را از این مجموعه زیبا استخراج کند چه از کاتالوگ و چه از سی دی و یا دی وی دی
این مجموعه بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است و توانسته است که جای خوبی در کنار سایر تبلیغات باز نماید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۲۳:۴۲
عباس نوری



طراحی ست اوراق یکی دیگر از بسترهای بسیار مهم در رشته گرافیک می باشد که باید دیدی تخصصی نسب به آن وجود داشته باشد زیرا که اهمیت بسیار زیادی در امر تبلیغات دارد ولی متاسفانه مورد کم لطفی قرار گرفته است
به مجموعه ای از کنار هم قرار گرفتن کارت ویزت،سربرگ، پاکت نامه و ... ست اداری را تشکیل می دهند. علی رغم اینکه مانند یک خانواده در کنار هم هستند ولی هر کدام از اینها کاربرد جداگانه ای دارد و جزء لاینفک از تبلیغات به شمار می آیند که یک شرکت اعم از خصوصی، دولتی و ارگانها و شرکت های مختلف برای انجام امور تبلیغاتی و انجام امور مکاتبه ای و ... از آن استفاده می کنند.

طراحی


ست اداری بستگی به موضوعات مورد نظر دارد که انواع موضوعات ست اداری عبارت است از تجاری،فرهنگی، سیاسی ، علمی، مذهبی و ... که علیرغم اینکه هر کدام از اینها در رده های مختلف موضوعی قرار گرفته و طبقه بندی شده اند ولی ممکن است وجوه مشترکی را با هم داشته باشند و چند موضوع با هم ادغام شده در قالب یک موضوع خاص مطرح شوند به عبارتی ست تجاری ممکن است جنبه علمی و فرهنگی داشته باشد مانند طراحی ست برای آژانس های مسافرتی - سفرهای زیارتی، مذهبی و سیاحتی، گردش علمی و بالعکس و یا ست سیاسی ، مذهبی در کنار هم مطرح شوند و یک عنوان واحد را تشکیل دهند. یا اینکه یک مجتمع فرهنگی علاوه بر فعالیت فرهنگی و علمی ، نوع تجارت و کسب و کار درآمد به حساب می آید که در این مورد چند موضوع (فرهنگی، علمی، تجاری) با یکدیگر ادغام شده اند


کارت ویزت


واژه لاتین Visiting در فرهنگ فارسی به معنای ملاقات و ملاقات کننده می باشد که یک کارت کوچک تجاری است. کارت ویزیت معرف یک شناسنامه کوچک است که برای معرفی کالای شرکت و موسسه و غیره با ذکر شماره تلفن و آدرس به همراه امور خدماتی چاپ می شود که امروزه شاهد این پدیده هستید که طراحی کارت ویزیت برای بازارگرمی و کسب درآمد میان سودجویان رواج پیدا کرده که هیچکدام از اینها در طراحی کارهای چاپی و گرافیکی تخصصی ندارند
اگر کارت ویزیت به تنهایی از طراحی خوبی برخوردار باشد در تبلیغات تاثیر فراوانی دارد و حرف اول را می زند به طوری که این کارت که در قطع و اندازه کوچک عرضه می شود علی رغم اینکه شاید به چشم نیاید ولی بالعکس می تواند یک بمباران تبلیغاتی بزرگ را راه اندازی کند


سربرگ یا سرنامه


عبارتست از برگه ، ورق، تکه کاغذی که متن نامه در آن نوشته شده و جهت ارسال پیامی یا برای درخواست چیزی و ... برای برقراری ارتباط با موسسات و ارگانها دیگر می باشد. بارها دیده اید که مثلا برای اموری به موسسه یا ارگان و مراکز آموزشی مراجعه کرده اید در عین حال که معرفی نامه ای همراه خود داشته اید تا با توجه به آن به امور شما رسیدگی شود


پاکت نامه


بسته ای که سرنامه یا سربرگ در آن قرار می گیرد و اینکه چگونه از نظر زیبایی طراحی شود و اینکه نامه قرار است به چه شکل در آن گنجانده شود همه و همه بستگی به ایده و ذوق و سلیقه طراح آن دارد. در واقع پاکت نامه محافظ متن و محتوای نامه می باشد. یک طرف از چهار طرف پاکت نامه اغلب چسب دار هستند که با اندکی مرطوب کردن، چسب خاصیت چسبندگی پیدا کرده و به سطح می چسبد.و در برخی موارد از چسب دو طرفه برای چسباندن استفاده می شود و این هم به دلیل آن است که گیرنده از باز نشدن آن مطمئن شود و به عبارتی می تواند محافظ نامه های محرمانه شود، هم اینکه محافظت از خودنامه که از داخل پاکت بیرون نرود و نیز تمیز بودن نامه تا رسیدن به مقصد که در خوانایی و رسایی پیام تاثیر دارد


مشخصات یک کارت ویزیت خوب

دارای ترکیب بندی مناسب و جذاب و نو باشد
از لحاظ بصری مخاطب را به سرعت جذب کند
داری فضاهای مثبت و منفی متعادل باشد
استفاده مناسب از فونت های مرتبط با موضوع مثلا در یک کارت ویزیت که مربوط به یک وکیل می باشد فونت رسمی و سنگینی را می طلبد در صورتکیه یک کارت ویزیت پرورش اندام می تواند فونت تبلیغاتی تری را داشته باشد و یا کارت ویزیت یک طراح گرافیک می تواند کاملا ساختار شکنانه باشد
آرم و لوگو تصویر و نوشتار در بهترین حالت و بهترین کمپوزیسیون لی اوت شود رنگ در کارت ویزیت از اهمیت بسزایی برخوردار است به همین جهت طراح گرافیک باید حتما رنگها را بخوبی بشناسد و بر روانشاسی رنگ کاملا اشراف داشته باشد چرا که هر نوع ویزیتی مختص به حرفه و شغل خاصی است و هر حرفه و شغلی دارای ویژگی های خاص خود می باشد به همین جهت روانشناسی هر حرفه و شغل نیز متفاوت است
توجه به ساختار شکنی در طراحی ویزیت می تواند آن ویزیت را در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار سازد ویزیت هایی که عموما شلوغ بوده و فونت و رنگ شناسی ندارند خیلی سریع از ذهن مخاطب حذف می شوند در حالی که یک ویزیت خلوت با طراحی حرفه ای و ساده و یا یک ویزیتی که در آن معیارهای رایج و قدیمی طراحی بهم ریخته شده و در آن ساختار شکنی شده است برای مدتی طولانی و یا همیشه در ذهن مخاطب ثبت می شود
ویزیت معرف و اولین تبلیغ برای یک شرکت، موسسه و یا یک شغل می باشد و طراحی آن می تواند در معرفی آن شرکت و یا در جذب مخاطبین فوق العاده عمل کنند به شرطی که معیارها و موازین طراحی گرافیک حرفه ای رعایت شود

مشخصات یک سربرگ خوب

یک سربرگ خوب باید بتواند علاوه بر ترکیب بندی، رنگ بندی و نوع آوری، هویت شرکت و یا موسسه مورد نظر را به خوبی نشان دهد که در یک سربرگ خوب باید طراحی به گونه ای باشد که همه موارد لازم از جمله نام شرکت ، حیطه فعالیت به صورت کلی ، تاریخ و شماره و پیوست و همچنین آدرس و شماره تلفن و فکس و هم چنین ایمیل گنجانده شود
انتخاب فونت مناسب در ارتباط با موضوع سربرگ نیز الزامی است
با توجه به مطالب ارائه شده یک مشخصه (نشانه) خوب باعث فروش محصول یا تایید یک پروژه خواهد شد در طراحی این عناصر گرافیکی برای موفقیت در بازار جهانی انعطاف پذیری یک راهنما است یک طراحی حروف بایستی روی کاغذ، از طریق فکس یا روی اینترنت و بسادگی در هر زبانی قابل تشخیص باشد. رنگ و شکل بایستی بدقت در نظر گرفته شود تا در تمام فرهنگها تاثیر پذیر باشد. در سبک نباید محدودیت زمانی وجود داشته باشد و مد روز و جریانات جاری نباید بر آن تاثیر بگذارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۲۳:۳۰
عباس نوری